Ihan Espoossa

Tänään minun piti mennä lenkille. On kaunis ilta-aurinko, mutta tässä minä könötän, läppärin ja ison maitokahvin ääressä. Valitsin urheilun sijasta Timantti-pokkarin, koska minulla on hyvä flow päällä, on ollut oikeastaan koko päivän.

Rikkaan tyttörukkani nimi on Kanerva Luukki. Aika hieno, mitä? Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta löytyy todella omituisia (minun korvaani siis) suomalaisia sukunimiä, mutta ei yhtään Luukkia. Outoa. Sehän olisi oiva nimi: lyhyt, napakka, äänteellisesti kaunis. Mitä se tuo mieleen? Lukinko, hämähäkit, ei kai?
Koska minä tiedän, että Espoossa on iso Luukki-niminen ulkoilualue, ajattelen automaattisesti metsää, puita ja järveä. Ehkä siksi se olisi minusta sukunimenäkin kaunis ja sopii Kanervalleni.

Luukki-nimen löydettyäni päätin pysytellä Espoossa: annoin yhdelle sivuhenkilölle nimeksi Lippajärvi. Jatkoa seuraa: kenestä mahtaa tulla Maarinpuro, Röylä tai Nikunmäki? Ne kaikki löytyvät Espoon paikannimistöstä, mutta ei Väestörekisteristä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s